Самостоятельная работа № 2
Західноукраїнські
землі у складі австро-Угорської імперії в другій половині XIX — на початку XX
ст.
1. Шарварки — це:
А державна повинність кріпаків щодо будівництва й ремонту шляхів;
Б натуральне господарство;
В державний податок на землю;
Г повинність кріпаків на сільськогосподарський інвентар.
2. Федерація – це:
А союз незалежних держав;
Б метрополія зі своїми колоніями;
В держава в державі;
Г об’єднання держав.
3. Форма об’єднання людей, які на пайових засадах спільно займаються певним видом господарської діяльності, — це:
А приватизація;
Б націоналізація;
В кооперація;
Г інвентаризація;
4. «Вільні громади» — це:
А просвітницькі організації;
Б міські філіали Революційної української партії;
В спілки робітників і селян;
Г об’єднання селян-повстанців Східної Галичини.
5. Позначте рік заснування у Львові товариства «Просвіта»:
А 1870 р.;
Б 1873 р.;
В 1861 р.;
Г 1868 р.
6. Позначте рік створення у Східній Галичині Русько-української радикальної партії:
А 1870 р.;
Б 1880 р.;
В 1890 р.;
Г 1900 р.
7. Якого року почалась робота Галицького сейму?
А 1862 р.;
Б 1873 р.;
В 1861 р.;
Г 1893 р.
8. Якого року відбулось перетворення унітарної Австрійської імперії в дуалістичну Австрійську-Угорську імперію?
А 1875 р.;
Б 1867 р.;
В 1891 р.;
Г 1901 р.
9. Укажіть регіони, які були охоплені селянським рухом на початку ХХ ст.:
А Станіславщина, Львівщина, Тернопільщина;
Б Станіславщина, Наддніпрянщина;
В вся територія Правобережжя;
Г вся територія Лівобережжя.
10. Територія якої країни позначена на карті цифрою 2?
А Австрійської імперії;
Б Російської імперії;
В Румунії;
Г Польщі.
11. Центром Східної Галичини було місто:
А Львів;
Б Чернівці;
В Жешув;
Г Краків.
12. Позначте українські землі, які входили до складу Австрійської імперії:
А Східна Галичина, Буковина, Закарпаття;
Б Галичина, Буковина;
В Буковина, Бессарабія;
Г Галичина, Волинь, Поділля.
13. Позначте прізвище організаторА «сокольсько-січового» молодіжного руху:
А М. Грушевський;
Б В. Нагірний;
В І. Боберський;
Г І. Франко.
14. Який церковний сан мав А. Шептицький?
А Архімандрит;
Б митрополит;
В патріарх;
Г архієпископ.
15. Позначте ім’я одного із засновників української народної партії:
А М. Міхновський;
Б Д. Антонович;
В М. Ганкевич;
Г С. Данилевич.
16. Автором твору «Листи на Наддніпрянську Україну» є:
А І. Франко;
Б М. Драгоманов;
В Т. Шевченко;
Г П. Куліш.
17. Позначте назву галузі промисловості на західноукраїнських землях, яка на початку ХХ ст. давала найбільші прибутки в цьому регіоні. 88 % її виробництва контролювалось іноземними компаніями.
А Деревообробна;
Б цукрова;
В нафтодобувна;
Г взуттєва.
18. Позначте вид мистецтва, з яким пов’язане ім’я братів Тобілевичів:
А живопис;
Б музика;
В театр;
Г архітектура.
19. Однією з форм діяльності «Руської трійці» було(-а):
А агітація;
Б поширення наукових знань;
В поширення відомих українських творів;
Г виголошення проповідей.
20. Позначте прізвище українського історика початку ХХ ст.:
А П. Нестеров;
Б О. Єфіменко;
В Л. Мацієвич;
Г М. Леонтович.
21. Несприятливе економічне становище на західноукраїнських землях наприкінці XIX ст. було спричинено:
А революцією;
Б аграрним перенаселенням;
В війною;
Г колоніальним загарбанням.
22. Позначте одну з ознак, яка була притаманна економіці західноукраїнських земель на початку ХХ ст.:
А урбанізація;
Б всебічний розвиток промисловості;
В припинення еміграції селянства;
Г панування іноземного капіталу.
23. Негативне ставлення до українського націоналізму спричинило появу:
А національної радикальної течії;
Б декабристів;
В революціонерів;
Г Української соціал-демократичної партії.
24. Обмеженість громадівського руху культурно-просвітницькою діяльністю призвела до створення:
А Революційної української партії;
Б організації «Братство тарасівців»;
В організацій «Сокіл», «Січ»;
Г Української демократичної партії.
II. Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.
25. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А Жовніри 1 право на користування чужою власністю
Б дідичі 2 солдати
В сервітути 3 поміщики
Г циркуляри 4 писемні розпорядження підвідомчим закладам або підпорядкованим посадовцям
5 товарне поміщицьке господарство, в якому використовувалася праця кріпаків.
26. Установіть відповідність між датами та подіями.
А 1904 р. 1 створення «Крайового союзу ревізійного»
Б 1911 р. 2 створення організації «Пласт»
В 1912 р. 3 загибель українського студента А. Коцка, що стало приводом до студентських заворушень
Г 1910 р. 4 створення «Селянської партії» в Чернівцях
5 розкол РУРП та утворення НДП.
27. Співвіднесіть організації з місцем їх створення чи діяльності.
А Товариство священиків 1 Львів
Б «Руська трійця» 2 Київ
В «Братство тарасівців» 3 Перемишль
Г «Українська соціал-демократія» 4 Канів
5 Харків.
28. Установіть відповідність між прізвищами авторів та їхніми творами.
А М. Коцюбинський 1 «Земля», «Царівна»
Б Леся Українка 2 «Кам’яний хрест», «Дорога»
В О. Кобилянська 3 «Тіні забутих предків», «Сміх»
Г В. Стефаник 4 «Лісова пісня», «В пущі»
5 «Борислав сміється».
29. Співвіднесіть назву партії з одним із положень її програми.
А Революційна українська партія (РУП) 1 автономна Україна в складі федеративної Росії
Б Українська соціал-демократична «Спілка» 2 «10 заповідей»: єдина, неподільна, самостійна демократична республіка Україна
В Українська радикальна партія (УРП) 3 захист інтересів робітників незалежно від національності
Г Українська національна партія (УНП) 4 автономна Україна в складі федера тивної Російської республіки. Ліквідація поміщицького землеволодіння
5 соборна Україна у складі федеративної Російської держави.
30. Установіть відповідність, утворивши логічні пари.
А Українська народна партія (УНП)» 1 захист української мови, видання українських газет, у Львові виходить журнал «Самостійна Україна
Б Революційна українська партія (РУП) 2 створено організації у Петербурзі, Києві, Харкові, Львові, нелегально видають 4 газети
В Українська демократична партія (УДП) 3 початок видання газети «Слово»
Г Українська соціал-демократична «Спілка» 4 у 1905 р. приєднались до російських меншовиків
5 об’єднавшись, утворили УРДП.
III. Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.
31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А заснування першого в Україні стаціонарного театру в Києві;
Б відкриття в Одесі першого аероклубу;
В видання М. Грушевським «Ілюстрованої історії України»;
Г українсько-польський компроміс у вищій школі.
32. Розташуйте міста, що знаходились нА Західноукраїнських землях та входили до Австрійської імперії, в логічній послідовності (зі сходу на захід):
А Галич;
Б Чернівці;
В Ужгород;
Г Львів.
33. Розташуйте міри довжини в логічній послідовності — від найменшої до найдовшої:
А сажень;
Б лікоть;
В кілометр;
Г верста.
IV. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвища діяча, назви події або явища, поняття, року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від вимог завдання).
34. Запишіть термін, який означає монопольне право на виробництво та продаж горілки.
Назвіть цей термін.
Коли було запроваджено це монопольне право?
Які наслідки мало запровадження монополії на виробництво і продаж горілки в українських землях?
35. Запишіть рік, коли А. Шептицький очолив Українську греко-католицьку церкву, ставши архієпископом Галицьким.
Якого року А. Шептицький очолив Українську греко-католицьку церкву?
Яке церковне звання він отримав?
На якій території України це відбувалось?
36. Педагог, літературознавець, етнограф, лексикограф, з 1902 р. жив і працював у Києві, був редактором української газети «Громадська думка» та журналу «Нова громада». У 1904 р. виступив одним із організаторів Української радикальної партії (УРП).
Назвіть прізвище цього діяча.
Які твори він написав?
З якими подіями він був пов’язаний?
37. «…У Львові існували українські наукові товариства, школи, масові організації та кооперативи, газети політичних партій, парламентські представництва. В Галичині…, спираючись на велику частину недавніх вихідців із селянського середовища, працювала (інтеліґенція) в тісному контакті з селянством у товариствах «Просвіта», кооперативах, політичних партіях».
Про які процеси пише історик О. Субтельний?
У який період вони відбувалися?
Чи мали місце подібні процеси в інших українських землях?
V. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, які передбачають повну відповідь нА запитання або творче застосування набутих знань, умінь та навичок.
38. Охарактеризуйте зміни, що сталися в сільському господарстві західноукраїнських земель у другій половині XIX ст.
39. Поясніть, чому проблема аграрного перенаселення західноукраїнських земель набула особливого значення на початку ХХ ст.
40. Порівняйте погляди й дії народовців та русофілів.
41. Поміркуйте, чому саме А. Шептицький став однією з центральних фігур національного відродження в Західній Україні на початку. ХХ ст.
Самостоятельная работа № 3
Наддніпрянська
Україна в другій половині XIX ст.,
Наддніпрянська
Україна на початку XX ст. ,
Культура України в
XIX — на початку XX ст.
I. Завдання цієї
форми складаються зі вступного запитання та чотирьох варіантів відповідей,
серед яких треба вибрати один правильний.1. Аграрні відносини — це:
А скасування кріпосного права;
Б продуктивні методи господарювання;
В товарне виробництво;
Г система відносин зв’язків, що склались в агровиробництві.
2. Виробництво продукції з метою отримання прибутку — це:
А екстенсивне виробництво;
Б товарне виробництво;
В ефективне виробництво;
Г передове виробництво.
3. Модернізація — це:
А відмова від нових ідей;
Б назва течії в мистецтві;
В використання нових технологій;
Г повернення до минулого.
4. Проповідь національної винятковості, панування однієї нації над іншими — це:
А расизм;
Б націоналізм;
В радикалізм;
Г шовінізм
5. Якого року відбувся похід у «Таврію за волею»?
А 1861 р.;
Б 1856 р.;
В 1859 р.;
Г 1860 р.
6. Позначте рік виходу Валуєвського циркуляру:
А 1900 р.;
Б 1899 р.;
В 1873 р.;
Г 1863 р.
7. Позначте рік, коли було скасовано тілесні покарання для селян Наддніпрянщини:
А 1904 р.;
Б 1899 р.;
В 1900 р.;
Г 1908 р.
8. Якого року було проведено судову реформу?
А 1864 р.;
Б 1775 р.;
В 1868 р.;
Г 1865 р.
9. Позначте територію, що входила до складу Наддніпрянської України?
А Буковина;
Б Слобожанщина;
В Бессарабія;
Г Волинь.
10. Яке з названих міст не входило до складу Наддніпрянської України?
А Кам’янець-Подільський;
Б Катеринослав;
В Харків;
Г Чернігів.
11. Яка з наведених губерній не межувала з Катеринославською?
А Чернігівська;
Б Таврійська;
В Полтавська;
Г всі названі.
12. Яка з сучасних областей України перебували на території Слобожанщини?
А Одеська;
Б Київська;
В Полтавська;
Г Харківська.
13. Позначте ім’я російського монарха, за часів правління якого було скасовано кріпосне право:
А Петро I;
Б Олександр II;
В Микола I;
Г Олександр I.
14. Польський шляхтич, який вчинив спробу підняти в Україні національно-визвольне повстання в роки Кримської війни:
А О. Герцен;
Б М. Чайковський;
В В. Тарновський;
Г Г. Галаган.
15. Позначте ім’я лідера хлопоманів:
А О. Черняхівський;
Б М. Костомаров;
В В. Антонович;
Г М. Максимович.
16. Хто з цих письменників у своїх оповіданнях змальовував трагічні картини життя галицького селянства?
А В. Винниченко;
Б О. Олесь;
В В. Стефаник;
Г М. Коцюбинський.
17. Земська реформа 1864 р. передбачала:
А утворення судів;
Б введення місцевого самоврядування;
В скасування податків;
Г безкоштовну роздачу земель селянам.
18. Емський указ передбачав:
А заборону громад;
Б закриття типографій;
В знищення Кирило-Мефодіївського братства;
Г заборону друкувати українською мовою.
19. Основною формою здійснення купівлі-продажу товарів на українських землях у другій половині XIX ст. були:
А контракт;
Б усний договір;
В на віру;
Г під заставу.
20. Позначте положення, що характеризує суть політичної програми, розробленої для українського руху М. Драгомановим:
А на території України мають проживати лише етнічні українці;
Б українці повинні об’єднатись у місцеві самоврядні громади;
В українці мають створити свою незалежну державу;
Г українська держава має бути створена революційним шляхом.
21. Позначте одну з причин, яка призвела до кризи поміщицького господарювання:
А селянська реформа 1861 р.;
Б застава землі поміщикам;
В відробіткова система;
Г залишки кріпацтва.
22. Позначте судження, яке відображає результат скасування кріпацтва в Україні:
А селян було зрівняно у правах із поміщиками;
Б ліквідація селянської общини;
В перехід землі у приватну власність селян без викупу;
Г селяни отримали юридичні права.
23. Який із термінів не відповідає пореформеному часу? Тимчасовозобов’язані селяни;
Б черезсмужжя;
В панщина;
Г кругова порука.
24. Наслідком шкільної реформи було:
А відновлення автономії університетів;
Б створення системи підготовки офіцерських кадрів;
В забезпечення безперервної шкільної та університетської освіти;
Г дотримання принципу: вища освіта — лише для дворянства.
II. Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.
25. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А Сервітути 1 поміщики
Б народники 2 право користуватись чужою власністю
В хлопомани 3 представники політичної течії, спрямованої на відновлення пріоритету народу в суспільних справах
Г дідичі 4 громадські діячі, що займалась вивченням життя народу, його традицій, просвітництвом
5 селяни-уходники.
26. Установіть відповідність між назвами реформ та датами їх проведення.
А Земська 1 1864 р.
Б міська 2 1862–1877 рр.
В військова 3 1861 р.
Г аграрна 4 1870 р.
5 1897 р.
27. Співвіднесіть регіони з губерніями.
А Лівобережні губернії 1 Катеринославська, Таврійська, Херсонська
Б південноукраїнські губернії 2 Київська, Подільська, Волинська
В губернії Правобережжя 3 Полтавська, Чернігівська, Харківська
Г Галичина 4 Королівство Польське
28. Співвіднесіть прізвища авторів з їхніми працями.
А М. Берлінський 1 «Історії Малоросії»
Б О. Бодянський 2 «Малороссийские песни»
В М. Маркевич 3 «Краткое описание Киева»
Г М. Максимович 4 «Історія Русів»
5 «История Малой России».
29. Співвіднесіть назву реформи з одним з положень, яке в ній містилось.
А Земська реформа створювались виборні органи місцевого самоврядування
Б міська реформа 2 створення мережі військових навчальних закладів
В шкільна реформа 3 створення міської думи
Г військова реформа 4 спеціалізація навчання за гуманітарним та технічним профілем
5 запроваджено відкриті судові засідання і суд присяжних.
30. Установіть відповідність між назвою регіону та його економічною спеціалізацією в другій половині XIX ст.
А Донбас 1 зернове господарство
Б Кривий Ріг 2 вугільна промисловість
В Правобережна Україна 3 цукрова промисловість
Г Степова Україна 4 залізорудна промисловість
5 виноробна, видобуток солі, харчова.
III. Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.
31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А шкільна реформа;
Б скасування кріпосного права в Російській імперії;
В військова реформа;
Г міська реформа.
32. Розташуйте наукові відкриття та прізвища винахідників у логічній послідовності за часом їх виникнення:
А перша у світі зернозбиральна машина (А. Власенко);
Б перше у світі електрозварювання металів (М. Бенардос);
В відкриття рентгенівського випромінювання (І. Пулюй);
Г перша бактеріологічна станція (І. Мечников).
33. Розташуйте назви українських міст кінця XIX ст. за кількістю жителів, починаючи з найбільшого:
А Київ;
Б Катеринослав;
В Одеса;
Г Харків.
IV. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвища діяча, назви події або явища, поняття, року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від вимог завдання).
34. Запишіть термін, що означає рух різночинної інтеліґенції в 60–80-ті роки XIX ст., спрямований на відновлення пріоритету народу в суспільних справах.
Запишіть назву цього руху.
Назвіть його представників.
Якими методами вони прагнули досягти своєї мети?
35. Після реформи 1861 р. Наддніпрянська Україна переживала добу бурхливого економічного піднесення. Велику роль у розвитку господарства в Україні відіграло будівництво залізниць.
Якого року було відкрито в Україні першу залізницю?
Де це відбулось?
Яку роль відіграло активне будівництво залізниць для розвитку економіки України?
36. Він був одним з найавторитетніших дослідників історії українського козацтва. Його тритомна «История запорожских казаков» привернула увагу як фахівців, так і широкого читацького загалу. Його робота й до сьогодні залишається найбільш повним дослідженням славетної сторінки українського народу.
Назвіть ім’я автора цієї праці.
Якого року її було видано?
Сюжет найбільш відомої картини І. Ю. Рєпіна був запропонований цим дослідником. Як називається ця картина?
37. «Вони досить ґрунтовно доводять, що ніякої окремої малоросійської мови не було, немає і не може бути і що наріччя їх, яке вживається простим людом, є та ж російська мова, тільки зіпсована впливом на неї Польщі… Міністр внутрішніх справ визнав за необхідне… щодо друкування книг малоруською мовою дати по цензурному відомству розпорядження, щоб до друку дозволити тільки такі твори цією мовою, які належать до галузі красного письменства, пропускання книг малоруською мовою, як духовного змісту, так навчальних і взагалі призначених для початкового читання народу, припинити».
Про яку подію йдеться в цьому документі?
Коли вона сталася?
Які вона мала наслідки для української культури?
V. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, які передбачають повну відповідь нА запитання або творче застосування набутих знань, умінь та навичок.
38. Охарактеризуйте особливості проведення аграрної реформи на східноукраїнських землях.
39. Складіть розгорнутий план відповіді: «Особливості промислового перевороту на території Наддніпрянської України».
40. «М. Драгоманов сприйняв втрату української державності як негативний факт, однак не вірив у можливість відновлення національної державності в умовах другої половини XIX ст.». Чи згодні ви з прогнозом, висловленим М. Драгомановим?
41. Складіть тези до повідомлення «Розвиток народницького руху в Україні».
Комментариев нет:
Отправить комментарий