Тема 5. Україна в боротьбі за збереження державної нежалежності(1918 – 1920 рр.)
Урок. Українська народна республіка. Директорія
Дивитися відео 1
Дивитися відео 2 - навчальний відеофільм з новітньої історії України для учнів 10-х класів загальноосвітніх навчальних закладів
1. Прочитати параграф 49 – 50, пункт 8 – виписати у зошит «Причини поразки Директорії»;
2. Прочитати параграф 49 – 50, пункт 7. дати письмову відповідь на запитання «Які обставини викликали єврейські погроми?» та письмово відповести на запитання до документа 3 на стор.224 – 225.
3. Скласти історичний портрет Н. Махно та Симона Петлюри, у зошитах для вивчення біографії історичних діячів.
4. Симон Васильович Петлюра — державний і політичний діяч, публіцист, організатор українських збройних сил. Головний отаман військ УНР, голова Директорії УНР
Дивитися фільм - Непрощені - Симон Петлюра (2007)
Дивитися фільм - Симон Петлюра
5. Нестор Іванович Махно (26 жовтня (7 листопада 1888 за новим стилем), Гуляй Поле Катеринославської губернії (нині: Запорізька область) — † 25 липня, за іншими даними: 6 червня 1934, Париж, Франція) — керівник селянського повстанського руху 1917—1921 років українського козацького походження. Неперевершений тактик ведення партизанської війни, одним з перших почав використовувати «тачанки». Поєднував в своїй програмі сучасні йому ідеї анархізму, комунізму і стародавні ідеї козацької вольниці.
Дивитися відео 1
Дивитися відео 2
(на 13.01.2016 р.)
1. Письмово відповести на запитання 10 та 11 на стор.224.
Урок. Західноукраїнська народна республіка
(на 14.01.2016 р.)
1. Прочитати параграф 51 – 52, пункт 1-3 та відповести письмово на питання «Визначіть спільне і відмінне в процесі створення першої УНР і ЗУНР?»
2. Скласти історичний портрет Д.Вітовський, К. Левицький, Є. Петрушевич (у спеціальному зошиті).
Дивитися – Кость Левицький;
Дивитися – Євген Петрушевич;
(на 15.01.2016 р.)
1. Прочитати параграф 51 – 52, пункт 4 «Об’єднання УНР і ЗУНР» . Відповести письмово «Які історичні процеси в Наддніпрянській і Західній Україні 19 – початку 20 століття підготували Акт злуки?
Відео 1 або Відео 2
2. Виконати завдання до документа 1 на стор.234 – 235 – реферат «Акт злуки в контексті соборницьких прагнень українського народу».
(на 16.01.2016 р.)
1. Прочитати параграф 51 – 52, пункт 5-8 дайте письмову відповідь на запитання 5, 6, 7, 8, 10, 11 на стор. 234.
2. Співставте події в Західноукраїнських землях із подіями європейської історії в аналогічний період.
Подія в історії Західноукраїнських земель - Дата Подія в європейської історії
(на 19.01.2016 р.)
1. Виконайте у зошиті підсумкову контрольну роботу.
Україна в боротьбі за збереження державної незалежності
I. Завдання цієї форми складаються зі вступного запитання та чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.
1. З грудня 1918 р. найвищим органом державної влади Української Народної Республіки вважався:
А Гетьманат;
Б Директорія;
В отаманщина;
Г Національна рада.
2. Як називається система політичних, економічних, ідеологічних заходів, на яких базувалася діяльність більшовицької партії та радянської влади на території радянської Росії за часів громадянської війни:
А «бойовий комунізм»;
Б «воєнний комунізм»;
В «розвинений комунізм»;
Г «культурний комунізм».
3. Яку назву отримав акт про проголошення об’єднання двох українських утворень УНР і ЗУНР в єдину соборну незалежну українську державу?
А Акт Об’єднання;
Б акт Приєднання;
В акт Злуки;
Г акт Воз’єднання.
4. Переворот П.Скоропадського й утворення гетьманату відбулися у:
А березні 1918 р.;
Б квітні 1918 р.;
В червні 1919 р.;
Г грудні 1919 р.
5. Коли була утворена Директорія УНР?
А У березні 1918 р.;
Б листопаді 1918 р.;
В червні 1919 р.;
Г липні 1920 р.
6. Вирішальні битви між військами Директорії й гетьмана відбулися в листопаді 1918 р. під:
А Фастовом;
Б Васильковом;
В Мотовилівкою;
Г Білою Церквою.
7. За рішенням Ради Антанти до складу Польщі увійшли:
А Північна Буковина;
Б Закарпаття;
В Східна Галичина;
Г Волинь.
8. За Сен-Жерменським договором до складу Румунії увійшли:
А Закарпаття;
Б Північна Буковина;
В Лемківщина;
Г Західна Галичина.
9. У вересні 1919 р. до Чехословаччини була приєднана територія:
А Полісся;
Б Закарпаття;
В Покуття;
Г Буковина.
10. На початковому етапі існування Директорії провідну роль в ній відігравав:
А С. Петлюра;
Б В. Винниченко;
В Є. Коновалець;
Г Н. Махно.
11. Головою Тимчасового робітничо-селянського уряду України в листопаді 1918 р. був:
А Ю. Коцюбинський;
Б Г. Пятаков;
В Е. Квірінг;
Г В. Затонський.
12. Президентом Західної Народної Республіки став:
А М. Грушевський;
Б К. Левицький;
В Є. Петрушевич;
Г А. Шептицький.
13. П. Скоропадський у своїй внутрішній політиці спирався на:
А армію;
Б широкі маси селян робітників;
В заможні верстви населення;
Г інтеліґенцію.
14. Головною умовою Брестського мирного договору з боку Україно було:
А постачання центральним державам продуктів харчування та стратегічних матеріалів;
Б вступ у Першу світову війну на боці Троїстого союзу;
В відновлення боротьби з більшовиками;
Г постачання нових зразків військової зброї.
15. Зовнішніми причинами падіння Центральної Ради були:
А байдужість країн Антанти, окупація німецькими військами території України, наступ більшовиків;
Б ілюзорна віра в демократичну федерацію народів Росії;
В нехтування необхідності створення регулярної боєздатної армії;
Г наявність суперечностей усередині УЦР, безладдя та анархія.
16. Назвіть причини поразки Директорії:
А скасування Гетьманату, відновлення УНР:
Б передача землі селянам без викупу:
В налагодження міжнародних відносин на принципах нейтралітету:
Г суперечлива внутрішня політика, важка зовнішньополітична ситуація.
17. Підписана угода у Старобільську між Н. Махном і радянською владою передбачала, що:
А Н. Махно мав розпочати збройну боротьбу проти радянської влади;
Б Н. Махно мав приєднатися до армії П. Врангеля;
В Н. Махно обіцяв припинити збройну боротьбу проти радянської влади;
Г радянська влада розпочала боротьбу проти загонів Н. Махна.
18. Які наслідки мала політика «воєнного комунізму» на території України?
А Розклад економіки, погіршення умов життя, розгортання повстанського руху;
Б покращення умов життя, розробку нової економічної політики;
В стабілізацію політичної ситуації в країні;
Г розгортання масових демонстрацій на підтримку політики «воєнного комунізму».
II. Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.
19. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.
А Абсолютизм 1 колегіальний орган виконавчої влади, який складається з декількох осіб
Б авторитаризм 2 нічим не обмежена влада особи, групи, класу
В директорія 3 форма правління, за якою верховна влада необмежено належить одній особі — монарху
Г диктатура 4 антидемократична система влади, що поєднується з особистою диктатурою
5 насильницьке захоплення державою території іншої держави і включення до складу своєї.
20. Співвіднесіть дати з подіями.
А Серпень 1918 р. 1 проголошення Акта злуки ЗУНР і УНР
Б листопад 1918 р. 2 другий Зимовий похід
В січень 1919 р. 3 утворення Українського національного союзу
Г листопад 1921 р. 4 урочисте відкриття Української академії наук
5 прихід до влади Директорії.
21. Співвіднесіть територію з прізвищами отаманів партизанських загонів, які вели боротьбу в цих регіонах.
А Харківщина та Полтавщина 1 Ангел
Б Чернігівщина 2 М. Григор’єв
В Поділля 3 П. Болбачан
Г Херсонщина, Миколаївщина, Катеринославщина 4 Шепель
5 Н. Махно.
22. Співвіднесіть прізвища діячів з посадами, які вони обіймали.
А С. Петлюра 1 голова Всеукраїнського Центрального Виконавчого Комітету
Б П. Ніковський 2 головний отаман військ УНР
В К. Левицький 3 голова Українського національно-державного союзу
Г Г. Петровський 4 голова Державного Секретаріату — першого українського уряду
5 голова Директорії.
III. Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.
23. Розташуйте в логічній послідовності етапи проголошення самостійності Західноукраїнської Народної Республіки:
А утворення першого українського уряду — Державного Секретаріату;
Б проголошення незалежності ЗУНР;
В постанова Національної Ради про об’єднання українських земель Австро-Угорщини в єдину Українську державу;
Г маніфест австрійського імператора про перебудову держави на федеративних засадах.
24. Розташуйте в логічній послідовності основні події махновського руху:
А боротьба махновців проти Директорії;
Б селянські повстання проти гетьмана П. Скоропадського;
В боротьба радянської влади проти махновців;
Г організація повстанських загонів у тилу денікінців.
IV. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвища діяча, назви події або явища, поняття, року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від вимог завдання).
25. Українська партія лівих соціалістів-революціонерів.
Як називали їх членів?
З яким періодом в історії України вони пов’язані?
Які форми і методи впливу використовували у своїй діяльності?
26. «…Між тим середня група генерала Кравса, зайнявши 30 серпня своїми передовими частинами Київ, ранком 31 серпня рушила колоною через Київ… Але одночасно зі сходу через Київські мости до Києва почали входити денікінські війська під командуванням генерала Бредова…
Маючи наказ не вступати в бій з військами Добрармії, українські частини не знали, як їм поводитися…
Коли голова колони українських військ вийшла на головну вулицю Києва — Хрещатик, то добровольчі частини, увійшовши на цю ж вулицю з протилежного боку, відкрили по ній кулеметний і рушничний вогонь.
…Уряд вирішив уникнути війни… Середня група Української армії з наказу командування почала відходити на захід, у напрямку Козятина».
Про яку подію йдеться ?
Якого року це відбулося?
Армії яких країн брали участь у цій події?
27. «…Політичний і державний діяч, письменник. 1917–1919 рр. — один із лідерів Української революції, стояв біля витоків української державності. Очолював УСДРП, член та заступник голови УЦР, голова Генерального секретаріату, автор та співавтор усіх головних законодавчих актів УЦР, зокрема чотирьох Універсалів. Автор мемуарнопубліцистичного твору «Відродження нації» (1920), романів «Записки кирпатого Мефістофеля» (1917), «Соняшна машина» (1926), «Слово за тобою, Сталіне» (1950), численних публіцистичних, драматичних творів».
Назвіть прізвище українського політичного діяча.
З яким періодом в історії України пов’язана його діяльність?
Назвіть, учасником яких подій він був.
28. Партія, яка була утворена на основі лівого крила УПСР і спиралася на українське селянство та національну інтелігенцію, що відстоювали незалежність України та створення окремої української Червоної армії.
Вкажіть назву (абревіатуру) партії.
Вкажіть дату створення партії.
Назвіть прізвища її лідера.
V. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, які передбачають повну відповідь на запитання або творче застосування набутих знань, умінь та навичок.
29. Дайте загальну характеристику Української держави П. Скоропадського. У чому, на ваш погляд, виявилася нестійкість гетьманату?
30. За яких обставин утворилася ЗУНР? Чому, незважаючи на демократичні гасла й наміри, вона не здобула широкої підтримки населення?
Комментариев нет:
Отправить комментарий